MunStepit on THL:n kehittämä toimintamalli nuorten tueksi
Suomessa on noin kymmenentuhatta 16–18-vuotiasta nuorta, jotka eivät ole päässeet opiskelemaan tai työelämään peruskoulun päättymisen jälkeen.
THL:n MunStepit-tiimi on kehittänyt toimintamallia, joka tukee nuoria löytämään paikkansa peruskoulun jälkeen. MunStepit osallistuu Sitran Ratkaisu100-ideakilpailuun.
Kehittämistyön tuloksia voit katsoa mm. tältä videolta. Voit myös lukea tiivistelmän toimintamallista täältä.
”Ratkaisumme sisältää kaikille yläkoulun oppilaille suunnattua toimintaa ja tehostettua toimintaa erityistä tukea tarvitseville myös peruskoulun jälkeen. Toimintamallissa käytetään ilmiölähtöiseen oppimiseen perustuvia menetelmiä, kuten seikkailupedagogiikkaa sekä kehitetään yläkoulujen oppilaanohjausta. Nuorten parissa työskentelevistä työntekijöistä koulutetaan MunStepit-valmentajia, jotka jalkautuvat yläkouluihin. ”
Toimintamalli on mielenkiintoinen ja sille on tarvetta. Erityisesti erityistä tukea tarvitsevat oppijat hyötynevät siitä, mutta niin myös kaikki.
Jään jännityksellä odottamaan, miten menetelmä jalkautuu opetuksen arkeen.
T: Maarit
Comments on: "THL:n MunStepit & seikkailupedagogiikka" (1)
[…] Vierailin myös SuomiAreenalla ja tutustuin tuolla THL:n MunStepit -toimintamalliin. […]
TykkääTykkää